O klienty zde pečuje kolektiv vyškolených pracovníků, který se při své práci řídí zásadami vycházejícími ze Standardů kvality sociálních služeb. Ošetřovatelskou a zdravotní péči zajišťují všeobecné zdravotní sestry a pracovnice přímé obslužné péče. Zároveň se s aktivizační pracovnicí domova důchodců podílejí na aktivizačních činnostech.
Snažíme se klientům vytvářet klidnou a příjemnou atmosféru, aby se cítili co nejlépe. Na začátku pobytu s každým klientem vypracujeme individuální plán péče. Zjišťujeme, co klient zvládá sám a s čím potřebuje pomoci. Velmi si ceníme spolupráce s rodinou, která svého blízkého dobře zná, ví co má rád a naopak co mu vadí nebo ho rozruší. Respektujeme tempo klientů, podporujeme jejich soběstačnost a samostatnost, snažíme se co nejdéle zachovat jejich stávající schopnosti a dovednosti.
Klienty, kteří mají omezenou pohyblivost, během dne dle jejich možností a přání vysazujeme do pojízdných a polohovacích křesel. Mají tak možnost stravovat se a trávit čas společně s ostatními klienty na oddělení nebo za pěkného počasí venku. I u těchto klientů dbáme na to, aby úkony, které ještě zvládnou, prováděli s naší pomocí a asistencí sami. Denně provádíme ošetřovatelskou rehabilitaci. Pracujeme s konceptem Bazální stimulace.
Sociální záležitosti klientům dle jejich potřeby pomáhají zajišťovat sociální pracovnice. Technické a administrativní stránku služby zajišťují příslušní pracovníci domova důchodců.
Kolektiv pracovníků Domova důchodců v Proseči u Pošné se řídí zásadami, které zpracoval ve formě „Etického kodexu“. Tato pravidla chování a jednání má dále rozpracovány pro jednotlivé pracovní úseky.
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |